Skargi, wnioski, petycje
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 735), DZIAŁ VIII Kodeksu postępowania administracyjnego pt. „Skargi i wnioski” oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. 2002 Nr 5, poz. 46).
Tryb:
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej a także ustnie do protokołu. Przyjęcia skargi lub wniosku nie uzależnia się do złożenia jakichkolwiek dokumentów uzasadniających rację skarżącego. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
Wniesienie skargi lub wniosku oraz późniejsze ich rozpatrzenie zwolnione jest z opłat skarbowych.
Rejestrowanie, organizowanie oraz nadzorowanie załatwiania skarg, wniosków i petycji w Jednostce należy do Sekretariatu SIM Północne Mazowsze.
Prezes przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy piątek w godz. 9.00-10.00 po wcześniejszym ustaleniu spotkania z sekretariatem SIM Północne Mazowsze.
Załatwianie skargi lub wniosku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu jednego miesiąca. W przypadku niezałatwienia sprawy w tym czasie, skarżący się lub wnioskodawca zostaje powiadomiony o przyczynach zwłoki oraz o nowym terminie jej rozpatrzenia.
Statystyka skarg, wniosków i petycji:
- W roku 2022 wpłynęło:
- 1 wniosek
- 0 skarg
- 0 petycji
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- SIM Północne Mazowsze
- Pierwsza publikacja
- IntraCOM.pl Katowice 2023-07-13 12:14
- Aktualizacja publikacji
- IntraCOM.pl Katowice 2023-07-13 12:15
- Wytworzenie publikacji
- Aleksandra Usiądek 2023-07-13 12:15
- Zatwierdzenie
- Roman Niesiobędzki 2023-07-13 12:15